środa, 16 września 2020

Recenzja książki

 


"Dear Evan Hansen" to książka dla każdego!

Cieszę się bardzo, że powstała taka książka

Chciałabym opowiedzieć Wam o książce "Dear Evan Hansen" (Drogi Evanie Hansenie), której autorami są Val Emmich, Steven Levenson, Benj Pasek i Justin Paul.

"Dear Evan Hansen" to książka dla każdego, kto kiedykolwiek potrzebował zostać zauważonym i kto czuł, że nie pasuje do reszty, ale nie tylko.

Książka została napisana na podstawie broadway'owskiego musicalu. Gdy tylko go obejrzałam, zobaczyłam, jak jest genialny jest, wiedziałam, że potrzebuję czegoś więcej. Musiałam sięgnąć po książkę, co było świetną decyzją.

Historia ta opowiada o Evanie - nastolatku z ogromnym lękiem społecznym, który przez przypadek zostaje uznany za najlepszego i jedynego przyjaciela pewnego chłopaka ze swojej szkoły. Evan jednak zamiast wyjaśnić całe nieporozumienie, brnie dalej w to kłamstwo, przez co później napotyka wiele kłopotów.

Uważam, że cała opowieść porusza wiele problemów, nie tylko młodzieży, ale także dorosłych, których nasze społeczeństwo niestety często unika. Takich jak choroby psychiczne, brak akceptacji a nawet samobójstwo. Są to wrażliwe tematy, ale są one bardzo ważne, dlatego osobiście cieszyłam się że "Dear Evan Hansen" je porusza. Historia ta wywołała u mnie łzy, smutek, ale często też płakałam ze śmiechu.

Cieszę się bardzo, że powstała taka książka. Dała mi ona w pierwszej kolejności ulgę i poczucie, że ktoś rozumie moje problemy. Jest także wspaniałym uzupełnieniem musicalu.

Poleciłam tę książkę mojej mamie oraz mojej siostrze i obie miały różne spostrzeżenia na jej temat, dlatego uważam, że każdy z Was, kto zdecyduje się ją przeczytać, odnajdzie w niej "kawałek siebie". Znajdziecie więź z jej bohaterami, a może nauczycie się czegoś, co zmieni wasz pogląd na otaczające nas społeczeństwo.

Oryginalną, angielską wersję książki można zamówić przez internet na stronie krainaksiążek.pl
Jeżeli chcecie jednak przeczytać ją po polsku, to jest ona dostępna na stronie empik.pl lub na taniaksiążka.pl
Natomiast jeśli ciekawi Was pierwowzór, czyli musical, to soundtrack do niego, jak i audiobook w wersji angielskiej, są dostępne za darmo na youtube.

Polecam!




~ Natalia Batkowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz